Tabloid paid for, spiked, salacious Trump tip

Adjust Comment Print

A spokesperson for the Trump Organization denied the allegations, including the assertion that Calamari told Sajudin the story. Sajudin was subsequently released from the contract after the 2016 presidential election following inquiries made by the Wall Street Journal about the doorman's payment, according to AP.

The story about the Sajudin deal draws parallels with previous reports saying the Enquirer tried to "catch and kill" the story about Trump's alleged liaison with Playboy model Karen McDougal.

The far-left Associated Press, Ronan Farrow at the New Yorker, the anti-Trump Washington Post, and all the usual suspects are frantically piling on over ... a second-hand rumor no one has been able to confirm.

As the alleged love child rumors continue to make rounds in the media world, the Trump family continues to draw headlines.

United States media is reporting that eight months before the company that owns the National Enquirer paid $US150,000 ($193,000) to a former Playboy Playmate who claimed she'd had an affair with the USA president, the tabloid's parent made a $30,000 payment to a less famous individual: a former doorman at one of the real estate mogul's New York City buildings. "The proposal that David Pecker has employed company resources & "closed down" some investigation is not true", it included, referring to A.M.I.'s chairman, who is really a close friend of Mr. Trump. If Sajudin ever spoke out about the rumor or disclosed the stipulations behind the $30,000 payout, he would have been forced to pay a $1 million penalty.

According to the reports, AMI signed a contract with Dino Sajudin, the former doorman, in late 2015 that would effectively buy his silence in exchange for his story, which alleged that Trump fathered a child with a former employee in the late 1980s.

The former Trump building doorman who claimed he heard the President has a love child is "a pathological liar", his ex-wife told the Daily News.

More news: Trump to skip South America summit to focus on Syria
More news: United States requests UN security council vote on Syria: Diplomats
More news: Uber launches its own car-sharing service, Uber Rent

Basically, all of this sound and fury is over a doorman hearing rumors that Trump fathered a child.

Overall, our media appear to be upset that the Enquirer might be guilty of protecting Trump by spiking the story of a baseless rumor that no one can confirm is true.

The New Yorker could not verify the daughter in question was Trump's.

Cohen told The Associated Press that he had discussed Sajudin's story with the Enquirer as a Trump spokesman when the tabloid was looking into the account but denied that he had been involved in the payment to the former doorman. Daniels had signed a non-disclosure agreement but has since sued to claim the agreement was void because Trump had not signed it.

Federal prosecutors who are investigating Cohen also have sought records relating to another AMI payment for a story that could have been damaging to Trump's campaign. "I think they lost their money".

The New Yorker reported that soon after it contacted AMI for comment on the story, the company's celebrity gossip website, Radar Online, published its own story about the scandal and the payment to Sajudin. The media company later said it paid McDougal for a series of "fitness columns and magazine covers". The crux will come down to whether or not these payments violated campaign-finance laws. "Unfortunately, however, Dino Sajudin is one fish that swam away".

Comments